středa 2. října 2013

Oftalmologické konsilium v lesích

"Kde je Tvor?"  pronese nedočkavě liška a poškrábe se tlapkou na své bradě.  "řekl, že tu máme být přesně v sedm hodin a sám se kdesi toulá, kdo ví na jaký bludný kořen asi narazil." 
"No, to se zase načekáme!" mumlá si pod fousy jezevec.
"Já bych ho hned tak nenapadal..." ozve se Hejkal z poza stromu. "Kolikrát on už svolal konsilium, seděl tu a Vy jste se trousili ještě nejméně dvacet minut s všemožnými výmluvami, přitom řádnou omluvu podala jednou pouze srnka, neboť ji onemocněly děti, a na rychlo nesehnala hlídání. Ještě že tu máme ty čerty, kteří zachraňují situace, když je potřeba."Čerti se začervenali a dělali, jakoby nic, však ono to také pod tím mourem nebylo vidět.
"A hele!" vykřikne Luciper radostně. "Není to támhle náhodou tvor?" 
"To není tvor.." ozve se bludička,  ..."to je určitě Zvoník od Matky Boží, četla jsem o něm, že takhle vypadá."..."no, nepovídej!" vyhrkne rusalka, .." A to někdo takový vůbec žije?" Bludička odvětí "no žije, v takovém stavu člověk více méně pouze přežívá, pokud jej druzí nejsou schopni brát bez odsuzování, ale jen se, podívej ta shrbená postava, to nesouměrné odulé oko, a co to nesrozumitelného mumlá? Kdepak by náš tvor byl takový!"
Čím blíže je však prapodivné stvoření, tím více osazenstvo lesa poznává, že pod tou oteklou slupkou a  podivně znějícími patvary slov je doopravdy lesní tvor.
Už konečně chápou naléhavost konsilia, a proč je to vlastně tak na klas svolané. 
Ve chvíli kdy zubožený tvor dosedne na své místo, napije se a vydechne po namáhavé cestě , celé osazenstvo čeká, že začne ono svolané konsilium, jenže je ticho. Tvor ač by rád, mluvil, z jeho úst se linou pouze sípavé zvuky, které nejsou pro ucho příjemné, a tak se překladu zhostí právě liška, neboť, jak je  v celé lesní říši známo je levou rukou Tvora a mají spolu toho mnoho společného a rozumí si. Liška tedy přiklání své ucho blíže a Tvor potichu a trochu i posunky začíná vyprávět.
"Milí tvorové, rád bych Vás tu přivítal." tlumočí liška.  "Toto konsilium jsem naléhavě svolal a nesmíte se na mě proto zlobit. Jelikož sám nevím, odkud začít, mějte, prosím, pochopení. Jak vidíte jakési "cosi" mě proměnilo ve Zvoníka a já ač jsem lecčeho znalý, nevím si rady. Jednoho rána jsem se probudil a v odrazu z lesní tůňky jsem nevěděl jestli mám plakat , nebo se bát. Co teď?  Musel sem se, sice nerad, vydat do města. Všechny ty opovržlivé pohledy jsem snesl, nedalo se nic dělat. Až jsem nakonec došel do několika ordinací, kde mi vlastně nic neřekli. Pouze si mě posílali jako horký brambor, který mám sice tuze rád, ale být v jeho kůži, pardon slupce, se mi ani trochu nezamlouvalo. Do svého lesního sídla jsem po několika hodinách došel o něco chudší, stále nic netušící ale vybavený hojivou mastí a kapkami. Započala tedy léčba "čehosi".. nevím, jak to pojmenovat, a tak to budeme nazývat neurčitě " čehosi " toto čehosi se mne drželo zuby oko, dny se proměnily v pouhé intervaly mezi užíváním mazadla a kapek a ve chvílích, kdy mi bylo dopřáno krátkého odpočinku jsem si nepřestával lámat hlavu, z čeho mě to čehosi potkalo. Z ničeho nic mi ale také přestal sloužit hlas, a jelikož už nechci obíhat městské rádce, ptám se na radu Vás. Z čeho mohlo ono "čehosi"  vzejít? A jak se jen tak z klasu na klas může vytratit hlas?
Přikládám skupinové foto zadržených podezřelých a doufám, že s Vaší pomoci přijdeme na to, kdo je viníkem. Takový bude souzen a vykázán z našeho společenství, protože pokud i nadále chceme dbát o svůj vzhled nejde jen "vše" přestat užívat, dle rad městských a myslet si , že tak je to nejlepší a v pořádku.
Ámos co by Hercule Poirot, který si zvláště kvůli tomuto případu nechal narůst knír spolu s obžalovanými.

Jelikož i v lesích platí presumpce neviny nejsou obžalovaní povinni nosit vězeňské oblečení, které by sice bylo fotogeničtější, ale zároveň by pro nevinné bylo tíživým břemenem, při jehož nošení by utrpěla jejich čest a my v lesích nejsme barbaři, abychom trýznili nevinné duše.
  • První obžalované je pádlo. (Věřím tak jako u séra v nevinnu, ale vše co bylo použito v oblasti očí se musí podrobit řádnému výslechu.) Před ním bylo okoskrášlovadlo od Lumene, a to proběhlo ve dvou generacích bez sebemenšího problému.
  • Druhým  a taky nejvíce podezřelým je oční krém  vystupující pod pseudonymem Fleur de Santé Clarity radiant skin eye contour cream ( ten poslední ať zavře dveře..) , jeho předchůdcem byl krém na kruhy a váčky pod očima od Ryoru, a ten svou funkci plnil a nikde ani památky po nežádoucím otoku.
  • Třetím obžalovaným a velice sklíčeným je noční sérum na podporu růstu řas,  toto sérum bylo používáno také v několika generacích a  žádné nežádoucí účinky se neukázaly, ba naopak, řasy byly spokojené. V tomto případě je zařazení mezi obžalované  opravdu smutné, ale nesmíme zatajovat, že také bylo použito v oblasti očí.
  • Čtvrtým obžalovaným se stává osvěžující sprej, který fixuje i líčení. Je také nový a člověk, natož tvor, nemůže tušit , jak bude působit. Líčení zafixuje, ale do očí se dostat také mohl.
  • Pátým domnělým viníkem se stává odličovač očního make - upu. Je to málo pravděpodobné, ale jelikož obžalovaný číslo jedna nešel odlíčit ani svěcenou vodou, musel se pořídit nový odličovač, a je tedy také možné, že změna mohla způsobit ten velmi nevzhledný, zrak odvracející otok.
  • Šestým a posledním provinilým se stává přírodní tea tree oil, který svou funkci plní na výbornou, ale kdo ví, zdali se jeho síla nedostala i pod víčko a nenatropila tam paseku.

Nuže máte je tu všechny tímto zahajuji oftalmologickou rozpravu a po ní bychom se mohli vrhnout také na otorhinolaryngologickou, protože pro Tvora je hlas velice důležitým. Nemoci mluvit ani zpívat to Tvorovi ubírá polovinu jeho duše.

Poznámka pod kůrou :
V lese se nám dostalo jistého privilegia, kterému samozřejmě rádi dostojíme. Tímto zdravíme hřivnatou lišku a ještě jednou děkujeme!


S přáním klidného večer Zvoník, tedy Tvor lesní 

16 komentářů:

  1. Tak podle mě může nést vinu kterýkoli z obžalovaných. Já osobně bych vsázela na pádlo (je mi krajně nesympatické) a oční krém Fleur de Santé (je mi ještě více nesympatický). Určitě bych ale zprostila obvinění Tea Tree olej, protože ten mrňousek by to určitě nemohl udělat. V úvahu by ale mohl připadat i odličovač Nivea, který taktéž vlastním a při jeho urputném používání mívám značně zarudlé a ubrečené oči, takže ani jeho bych nevylučovala.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Ti Šárko, posvítím si na ně! Nejvíce mi je opravdu nesympatický ten oční krém, pádlo mě mohlo rozdráždit a on tu zkázu dokonal. Tea tree oil, jsem zadržela také jelikož při lokálním užití mi občas zavane k očím a není mi to příjemné, svou práci plní, ale čert nikdy neví, co se to dalo dohromady.

      Vymazat
  2. tak to je ale velmi zapeklitá situace! tolik obviněných a tak málo stop! :( viník se umí okavidně velmi dobře maskovat a útočí skrytě a nenápadně ... nicméně bych poradila panu Ámosovi, aby nejdříve zkusil vyřadit výrobky, které používáš poprvé, páč ty osvědčené by musely být zkažené nebo prošlé, aby najednou udělaly takovou paseku :( největší podezření mám na krém od Fleur de Santé, ale možná mu křivdím a v takovém případě se mu ráda omluvím ... každopádně bych najela na vyřazovací metodu, ale chápu, že když máš očka teď podrážděná, není dobrý nápad je dráždit ještě více a přilévat olej do ohně ... doufám tedy, že s pomocí lesních obyvatel na viníka přijdeš a dáš nám všem vědět, kdo je ten pekelný zrádce!

    přeji brzké uzdravení, ať co nejdříve obtíže zmizí, to samé i s hlasem, my lesní stvoření jej nutně potřebujeme, to je jasná věc! možná může být na vině brzká ranní vlezlá zima, mlha, která se v lese válí a mrazík, který neví, že jeho čas má teprve přijít :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Ti milá liško, já už začínám tušit a je vidět, že máme všichni velmi podobný pohled. V poslední době jsem použila až moc nových věcí a takhle se to projevilo. Vrátím se k osvědčeným a v oblasti očí jsem myslím si už nadobro vyléčené ze zkoušení nových. Co se hlasu týče je pravdou, že v tom může hrát roli všechno, počasí, psychické rozpoložení, nákaza z práce, když to tam na mě všechno prská, ono stačí jedno suplování a člověk je vymluvený až až. V naší malé lesní lékárně jsem dostala jakási homeopatika a dnes jsem byla schopná, alespoň část poslední hodiny potichu mluvit. :-)

      Vymazat
  3. Já bych sázela na ten oční krém Fleur de Santé s příšerně dlouhým názvem! Vypadá krajně nesympaticky a podezřele... jak se v tom košíku tak krčí a dělá, že on nic. Přeju, aby se to brzo spravilo, ať už na tom má vinu cokoli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Ilko, já si myslím, že ještě jeden hlas pro oční krém a už se na něj ani nepodívám. Je vidět, že mám velmi všímavé čtenáře a to mě moc těší! Oko nemůže být oteklé věčně, chce to jen najít tu odvahu zase se nalíčit.

      Vymazat
  4. já bych řekla že největší vinu nese oční krém, protože je jediný co vůbec neznám.. zkus si dát trošku na loket (jako se dáví barva na vlasy) a uvidíš jestli ti to něco udělá či ne :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Podle rád máznu, čekám a čekám, stále se s rukou nic neděje, ať byl viníkem kdokoliv umí se schovávat a do oka vlézt tak, že si toho člověk nevšimne, budu ale pátrat i nadále.

      Vymazat
  5. Odpovědi
    1. Děkuji to mě velice těší, že jsi k nám nahlédla. :-)

      Vymazat
  6. Odpovědi
    1. Peknymi bych je moc nenazyvala, jsou obzalovani! :-D

      Vymazat
  7. Milý Tvore Vyvrhelli, teda to je kauza :-)...Ač všichni soudci odsuzují krém, já bych si posvítila na Niveu, mám ji doma a taky mi jedna řasenka nešla za boha dolů ani svěcenou vodou, tak jsem se vrátila k Nivee a tak i má dcera ji využívala - no a začali jsme u ní řešit vleklý problém podrážděné kůže očního okolí, nic nezabíralo..nakonec jsem musela udělat rozhodnutí a odličuje hydrofilním olejem, maže domácí mastí, střídavě s mastí z lékárny a uf snad jsme to zažehnali...Ale samozřejmě čím více obžalovaných tím hůře se soudí a hledají důkazy :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mila eM, dekuji Ti za navstevu a hlavne za radu. Tve dcerce posilam radny kus stesti od Leprikona, máme ho tu na navsteve.:o) Opravdu mit podrazdene i jen ocni okoli a nevedet z ceho, je velmi neprijemne, to nepreji nikomu. Myslim si, ze jsem pouzila az moc noveho a kazdy z novacku nese svůj dil viny, nekdy je lepsi drzet se stalych, pokud se jedna o citlive misto ocniho okoli. :o)

      Vymazat
    2. Milý Vyvrheli, tak se tady vracím z čerstvými zkušenostmi s bojem s podrážděným očním okolí - opravdu to bylo docela maso, ale Tvoje přání štěstí určitě zafungovalo, protože jsme to vybojovaly - sice se nám ten problém vrátil znovu a v horším ale už je dobře..a už pomaličku začínáme zase barvit řasy :-)...Nezabíralo lautr nic, dokonce reagovala i na růžovou vodu, což teda u nás v lese je jev nevídaný, ale matka bylinkářka se vytasila s osvědčeným heřmánkem - to byla záchrana, na ten jediný kůže zareagovala, nejdřív obklady a pak jsem objevila na gůglu mast ophtalmo-azulen krásnou modrou mastičku, která když se dostane do očí tak to neva (taky s heřmísem) a tou si dcera potírala tak dlouho až jsme ten problém potřely úplně. Ale dodnes jsme nepřišly na toho viníka, máš pravdu ale v tom, že nováčkové můžou vnést do rutiny pěkný chaos :-). Přeji krásné podzimní dny v Tvém lese!!!

      Vymazat
    3. Milá bylinkářko Em, my jsme se v lese dostali na zapeklitou cestu, také jsme na viníka nepřišli a ještě k tomu jsme nějak ztratili chuť na líčení, používám toho teď minimálně a říkám si jestli se zase někdy vrátím do starých časů. Přeji Vám doma zdravé oči, klid, teplo, pohodu a stálý úsměv. :-) Není nad to, když existuje člověk, který dokáže pochopit, za to moc děkuji! :-)

      Vymazat

Děkuji Vám, že mi tu necháte svůj otisk, šlápotu v blátě, pár slov na kůře stromu :o)