úterý 23. října 2012

Ámosi, nelámej to přes koleno!!

"Omnia sponte fluant absit violentia rebus"
( kdybys tak věděl ... ono to jednoduše někdy nejde ) 



Podzim v lesích je zahalen mlhou a já se mohu v klidu, pokud mi to práce dovolí,  schovat pod deku a pokračovat ve čtení.
Malá přání a tolik radosti z nich, díváte se na dvě splněná, pro někoho jen knihy, ty nezajímavé, staletími nezměněné, zaprášené, studenty nenáviděné, studnice moudrosti mi dělají jednu z největších radostí v životě.
Už nějaký čas postrádám ve své knihovně encyklopedii germánské a severské mytologie,  proto jsem sáhla po této knize mrtvých. Ač to pro většinu z Vás nebude moc zajímavé čtení, jistě si dokážete představit, jakou mám radost a kdo ví, než v rámci studia pročítat epos Edda a nebo hledat knížky s touto tématikou, nebude lepší vzít jen jednu? Tím nechci říct, že si ostatní kníhy nepřečtu, ale pro mnohé to může být vysvobozením. ( Jsem plna pochopení a nebudu si nic nalhávat, pro normální lidi je to nudné čtení ).
Druhá kniha je pro mě dalším fantazijním světem ve kterém se ráda ztratím, tak jako v tulákovi po hvězdách, dharmovích tulácích, Siddhárthovi a jim podobným. Našla si mě sama a já ji přidávám na seznam mých niterních, jak jinak si vysvětlíte ten pocit, kdy máte nutkání spustit to video, které objevíte při své obvyklém procházení filmů? Jedno shlédnutí a pak už jen čekáte až knihu vydají, několikrát si ji jdete prohlédnout do knihkupectví, koukáte na ni za výlohou a ve strachu, že byste ji náhodou dostali vícekrát k narozeninám raději odcházíte. Není v mé moci vyprávět Vám příběh a prozradit to kouzlo, které můžete objevit. Podívejte se sami a Vy,co jste ji už četli pssss...

Člověka obohatí jen ty věci, na které si přijde sám a při kterých použije svou vlastní hlavu.

Marianne dny jsem tedy, jak vidíte, netrávila jen nakupováním oblečení, které mi samozřejmě také  dělá radost (a co teprve kosmetika..), ale díky mlze se mi jej, bohužel, nedaří zachytit ve správných barvách. Mějte, prosím, trpělivost. Zítra se mi snad, doufám, podaří na čtvrtý pokus získat můj dárek z reklamace, ano, smůla totiž nechodí po horách, ale po lesních tvorech, kteří si musí i na dárek počkat a čtyřikrát jít s nepořízenou domů. 

Teď už ale popřeji hezký večer Váš podivný tvor










2 komentáře:

  1. Obě knížky mám a chystám se, že si vlezu do deky, uvařím heřmánkový téééé a začtu se...přibližně už díky tobě vím do čeho ;-).
    Vivi

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vivi, Dekuji Ti za komentar:-) Jsem moc rada, ze na takove knizky nejsem sama, vetsinou kdyz to nekde mezi lidmi povim, sklidim jen nechapave vyrazy.Preji Ti hezke pocteni a budu rada, kdyz mi nekdy das vedet, jak se Ti knizky libily, zvlaste u Sirotcince jsem zvedava.:-)

      Vymazat

Děkuji Vám, že mi tu necháte svůj otisk, šlápotu v blátě, pár slov na kůře stromu :o)